Liikkuva ruuhkavuosiäiti, muista magnesium!

Kaupallinen yhteistyö Ramavit.

Olen liikkunut aktiivisesti koko aikuisikäni ja varsinkin näin ruuhkavuosissa tuntuu, että liikunta on minulle yksi arjen voimavara ja viikonloppujen oma-aika. Meidän perheessä urheilut on tehty jo vuosia miehen kanssa vuorotellen, jotta molemmat saavat käydä hetken tuulettumassa. Musat vaan korville ja oma laatuaika alkaa! Joskus tuntuu, että ruuhkavuosiarjen pyörittää huomattavasti helpommin pienen puntin jälkeen. Rauhoittava kävely metsässä tai pelkkä istuskelu kannon nokassa toimivat nykyään myös vallan mainiosti. Lasten kanssa tulee liikuttua ja touhuttua myös aika paljon ja usein tuntuukin, että yhden HopLop -reissun jälkeen ei paljon puntteja enää tarvita.  

Yritän syödä varsin terveellisesti ja monipuolisesti, mutta en todellakaan jaksa ottaa tästä mitään ylimääräisiä paineita, joten tukea haetaan vitamiinipurkeista. Magnesiumia olen syönyt jo vuosia, koska siitä on tutkitustikin hyötyä liikkuvalle ihmiselle. Se on tärkeä mm. luuston ja hampaiden hyvinvoinnille, auttaa vähentämään väsymystä ja uupumusta sekä edistää lihasten normaalia toimintaa.

Vahva magnesium

Ramavit Magnesiumsitraatti + B6-vitamiini on vahva ja samassa paketissa tulee tosiaan myös B6- ja C-vitamiinia. Liikkuvana ihmisenä syön tosiaan magnesiumia jatkuvasti. Joskus kun purkki loppuu eikä uutta ole muistanut ostaa, niin hetken päästä kroppa kyllä ilmoittaa tästä mm. lihaskramppeina. Magnesiumin lisäsaannista ei ole muutenkaan haittaa, vaikka sitä saisi vähän enemmänkin. Ramavitin magnesium on jatkuvaan käyttöön soveltuva magnesiumvalmiste, ja minulla se auttaa myös vatsan toimintaan. B6-vitamiini on tärkeä hermoston ja lihasten toiminnalle, ja minusta on tosi kätevää, että nämä tulevat samassa paketissa. Lisähyötyjä on muitakin. Purkki on aika iso, joten siitä riittää vahvistusta pidemmäksi aikaa.

Nappaa magnesium iltaisin

Ramavitin magnesiumin maku on vadelma, ja pureskelutabletti on kätevä napata illalla suuhun. Maku ja koostumus ovat mielestäni niin miellyttäviä, että aina ei tarvita edes sitä vesihuikkaa päälle. Minä tein monta vuotta sen mokan, että otin magnesiumin aamulla, mutta kun perehdyin asiaan tarkemmin, niin ymmärsin, että se kannattaa tosiaan ottaa vasta illalla. Toinen vaihtoehto on nauttia magnesium heti urheilun jälkeen, mutta minulla tämä kuuluu jo vakiintuneisiin iltarutiineihin.

Oman kehon kuuntelu on äärimmäisen tärkeää ja siitä kannattaa pitää hyvää huolta. Kun sinä pääset hetkeksi omiin juttuihin, niin mitä siihen kuuluu? Hyvä kirja, lehti, ystävät tai kenties vain ihan pelkkä lepo? Vai suuntaatko kenties tossusi lenkkipolulle tai salille?

Lähde: www.ramavit.fi 

Hanna

Tukeavanhemmille.fi -sivuston perustaja, päätoimittaja, bloggari sekä äiti, vaimo ja Väsynyt äiti – apua uupumukseen ja unettomuuteen kirjan kirjoittaja.

Blogi muualla somessa: FacebookInstagramTwitter